Project Overview

Kappahl

Film

Vårt uppdrag var att utveckla och aktivera KappAhls sponsorskap för Melodifestivalen 2017.
Koncepten blev ”Feel The Party” där KappAhl genom ett personligt utskick bjöd in sina kunder att tävla om biljetter och en personlig styling i respektive stad som Mello besökte.
Frida Zetterström och Jessica Wahlgren var våra experter och mötte vinnarna i respektive stad som fick en styling/make samt biljetter till kvällens föreställning.
Vi spelade in 6 st olika filmer med vinnarna som fanns tillgängliga via KappAhls egna kanaler. En av filmerna blev även den 4:e mest visade reklamfilmen på youtube under kvartal 1.
För att aktivera oss på arenorna hade vi skapat ett samarbete med Bröderna Norberg, mest kända för sina parodier på Melodifestivallåtar. Besökarna fick spela in en video i KappAhls monter och medverka i tre av deras parodifilmer.
Den inspelade videon skickade hem till personerna samt delades på sociala kanaler.